onsdag 30 maj 2012

om att vara borta från den man älskar

Jag har gått och burit på hjärtesorg hela dagen idag. Orsaken är saknad till min Kristian. Jag är väl medveten om att gravididetshormonerna påverkar situationen i hög grad och tar därmed känslostormen med en nypa salt, men jag känner mig verkligen i dålig form idag. I hjärtat. Just nu känns det som att min värld är fylld av tankar om hudbristningar och hängpattar. Jag känner mig långt ifrån gravidsnygg som den här bruden
mera som denna brud! Det känns som att jag och Kristian lever så olika liv, så långt ifrån varandra. Det är svårt att acceptera för mig just nu och jag längtar redan till augusti då jag får ha honom nära igen. Jag har börjat bli så tokigt beskyddande av mig och vill ha hela familjen samlad hos mig inte utspridd runt omkring i norden.

5 kommentarer:

  1. Hon på bilden är tamefan inte gravidsnygg!! Skärp dig kvinna!

    SvaraRadera
  2. Kom ihåg att hela tiden prata med dina nära och kära hur du känner dig, så de vet vad som förssiggår. Jag "stängde" in mej med mina hormoner och det var allt annat än sunt. Tillåt dig känna! /Jonna

    SvaraRadera
  3. hon är visst gravid snygg! helt sjuk snygg! ja det förssigår mycket under graviditeten! vissa dagar är helvetiska medan andra är himmelska! snacka om berg och dalbana!

    SvaraRadera
  4. Jag trodde det var du på bilden tills jag tittade närmare på ansiktet. Du är riktigt vacker min vän, både gravid och annars. Och tack för besöket idag. Kram Anna.

    SvaraRadera
  5. haha, den var bra Anna ;) tusen tack, och du är otroligt vacker och så fint gravid! :) det var så roligt att se dig igen! Ser fram emot juli då du också får träffa Kristian! :) Kram

    SvaraRadera