torsdag 23 augusti 2012

Hungrig på mode men fattig...

Idag var jag inne på Fretex, en second hand kedja i Oslo. Pløtsligt nær jag stod dær bland alla gamla och coola klæder kom jag ihåg... att nær jag gick i høgstadiet och gymnasiet satt jag ofta och ritade och designade klæder... inte bara det... jag var också in på London school of design vældigt ofta nær jag gick i gymnasiet och drømde om att bli stylist (i smyg). Sjælvklart tænkte jag samtidigt att det bara var drømmar och att jag nog aldrig skulle klara något sådant.

Tankarna om mode och design har spunnit vidare under dagens lopp och jag tænkte tom att jag borde skaffa mig en symaskin, bara før att testa om jag kanske under ældre år skulle ha fått något som har varit en bristvara hos mig tidigare, dvs TÅLAMOD. Vem vet, kanske graviditeten och att få barn kan "tænja" mitt tålamod lite, till en så høg grad att jag skulle få sytt ett klæstycke?

Jag vet att jag kunde leva ett vældigt moderiktigt liv om jag skulle vilja det, men ofta handlar det om att jag væljar att prioritera mat istællet før klæder :P Samtidigt som mode ær så intressant ær det också något vældigt ytligt och får man någonsin nog om man en gång børjar sætta sig in i alla trender som kommer och går?

Vet inte, har inte kommit på något bra svar på det men nu hungrar jag efter att få anvænda fantasin och plocka ihop coola outfits jag kan anvænda nær miraklet ær ute och jag har fått min vanliga kropp tillbaka!

http://www.side2.no/catwalk/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar