tisdag 27 mars 2012

Slingor?

Kan man laga blonda slingor när man är gravid?

2 kommentarer:

  1. Då jag var gravid funderade jag också på om jag skulle färga håret eller inte. Det verkar inte finnas några forskningar som skulle visa att det är skadligt för fostret att färga håret eftersom ytterst lite av kemikalierna "tas upp" i kroppen. Trots att jag då hittade den informationen var jag väl lite väl överförsiktig och vågade trots allt inte färga :P Sen finns det ju eko-frissor också som inte använder kemikalier, det hade jag tänkt testa men tyckte att det var så jätte dyrt i Helsingfors.

    SvaraRadera
  2. ja det är svårt att bestämma sig.. jag var och klippte mig idag och frågade frisören, hon sa att det är en myt att man inte kan färga håret när man är gravid. Hon sade också att det möjligtvis är bättre att slinga håret eftersom färgen då inte kommer i direkt kontakt med hårbotten.. jag får se vad jag gör.. jag kan inte ha det så som det är nu! ;)

    SvaraRadera