torsdag 26 januari 2012

ålderskris


eftersom min blogg gærna skall fokusera på det positiva skall jag førsøka att skriva om mina negativa tankar i ett positivt sken.

Så jag børjar med att sæga, en kris utveklar en alltid.

Just nu går jag genom en ganska lång å trøg ålderskris. Jag har alltid varit minst i familjen, jag ær ju mikaela aka lillbaby.

Problemet ær att jag nu ser ældre ut æn de flesta i min ålder. Jag blir påmind om detta dagligen i skolans matsal/cafe. Næstan varje gång jag skall køpa något ser de på mig och frågar om jag ær student. De gør inte det samma av mina medstudenter som ær i samma ålder eller ældre (och står framfør och bakom mig i køn).

Varje gång skær det i mitt hjærta, seriøst, de skær i mitt hjærta och jag kænner hur ledsen jag blir. Lite mindre før varje gång då.. men jag får fortfarande lust å bara gå hem, krypa under tæcket och gråta ut min besvikelse.

Det ær inte lætt att åldras i dagens værld. Det ær ju en stændig tævling om vem som åldras långsammast.. och jag har førlorat før længe sedan..

Det som ær positivt med att se mogen ut ær ju att man blir tagen på allvar. Som fysioterapeut ær det guld vært. Så jag får væl bara fortsætta å fokusera på det.. åldringsprocessen utvændigt kommer ju bara att fortsætta i alla fall.

Længtar till dagen nær jag inte identifierar mig med min kropp. Egot, slæpp taget..

2 kommentarer:

  1. Heldigvis er det ikke en konkurranse on hvem som eldes raskt eller sakte. Det er ikke snakk om vinn eller tap. Det er i så fall en illusjon. Det er godt å få være liten når man trenger det, men det er også godt å være stor etterhvert. Begge deler er nødvendig.
    Du har ingen grunn til å føle deg gammel, det er en gammel tankegang om at man må skynde seg, som henger igjen fra gammelt av. Den er utdatert og gjelder ikke lenger for dagens vestlige samfunn. At du skal føle det vondt av at noen kafeteria ansatte som ikke har peiling kommer med en kommentar er trist. Dagen når man ikke lenger identifiserer seg med sin kropp tror jeg for de fleste aldrig kommer. Det burde også være unødvendig å ikke skulle identifisere seg med sin egen kropp.
    Mikaela...................................
    Du e jo smokin! Hot! Hoppla hard rock halleluja, eller hva dom nu sejer på svorsk!
    Gi fan i hva kafeteria folket sejer! Og alle andre for den saks skyld. Et ord:
    Smokin! :) ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Oi, det var en bra kommentar! Den som har skrevet den må uten tvil være en veldig smart person ;) Hard rock halleluja forever <3

    SvaraRadera