torsdag 7 oktober 2010

Yoga!



Jag har blivit helt frälst. Av yoga. Det är verkligen något som passar mig. Som min yogalärare säger så är yoga mycket mera än bara en motionsform, det är en livsstil. Jag går en nybörjar kurs på Drammen yogaskole och det är väldigt lugn yoga, förberedande för Hatha yoga. Ibland kan jag bli frustrerad över att det går så långsamt på timmarna men jag vet att det är bra att lära sig det från grunden. Jag har redan lärt mig mycket om andningsteknik och märker att jag har börjat tillämpa det automatiskt i vardagen.

Jag känner mig som en ny människa efter varje yogasession! Det är ett utmärkt sätt att landa i sin kropp, att vara närvarande och släppa alla andra tankar. Superbra komplement om man har ett stressigt liv eller annars mår dåligt. Mental träning och fysisk aktivitet på samma gång!

Några år till så bilr jag guru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar