lördag 25 september 2010

En känsla av frid

Det har nu gått ca 4 veckor sedan jag kom till Norge. Jag ångrar mig verkligen inte. Det var ett mycket bra beslut jag gjorde när jag bestämde mig för att följa med min käre fästman till detta natursköna land. Vi har kommit in i rutinerna båda två och trivs otroligt bra. Den sociala kretsen är ännu inte så stor men det tar lite tid innan man har hittat nya vänner och bekanta så det gäller att ha lite tålamod.

Det bästa är att vi båda trivs med våra arbeten. Det är en otroligt stor och viktig komponent för att man skall trivas. Vi har båda två haft otrolig tur. Nu har jag också fått reda på att jag har vikariat till Jul!

I veckan har jag varit på volleybollträning och börjat på yogaskola här i Drammen. Det är otroligt fascinerande med yoga och något som också passar min livssyn! Jag kommer att gå en kurs på 10 ggr och om jag känner mig själv så är det här bara början i min yogakarriär! Sen har vi också varit på en tur från arbetet. Vi var till Kjøsterdjuvet. Det är ett ganska stort naturområde med många olika stigar och vi tog den mest äventyrliga stigen, dvs i en ravin upp längs med en fors. Vid vissa etapper klättrade vi upp för stegar med forsande vatten över oss. Det var en våt men mycket rolig historia! Om 3 veckor ska vi på 2 dagars seminarium till ett spa lite längre bort, det ser jag fram emot!

Jag är så tacksam över mitt liv. Jag har det väldigt bra.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra att ni har det bra och trivs! Vad är det för typ av yoga du har börjat med?

    SvaraRadera
  2. Oj Mikkan va kul ti läs att du har e bra! Blev nästan lite tårögd! :) Många pussar och kramar!

    SvaraRadera
  3. Linn, det är nybörjaryoga! Jag har bara varit en gång på "drop in" class eftersom jag missade tisdagens yoga (annars är det tisdag och torsdag) och det var hatha yoga. Får se va det blir på tisdag då jag börjar på "riktigt" så att säga! Jag älskar det! Det är precis vad jag behöver som komplement till volleyboll och annat jag håller på med! :)

    Janica, jo vem sku ha trodd att e sku slut såde bra! :) jag som va så osäker!:) hoppas du också har e bra i Åbo! saknar dej!! kramar å pussar!!

    SvaraRadera